|
Robin HR200Francouzský letoun Robin HR200 je pro své příjemné letové vlastnosti a pohodlí ideální pro výcvik PPL(A). Elegantní dolnoplošník s výraznými "botičkami" je vybaven spolehlivým motorem Lycoming O-235, klasickou palubní deskou se všemi přístroji pro výcvik létání ve dne i v noci a luxusním koženým interiérem.
Náš letoun byl vyroben v roce 1994 na export do Německa, odkud byl později prodán do Velké Británie. Pro naši leteckou školu jsme ho získali v roce 2021 z leteckého klubu na anglickém letišti Lydd. |
|
Piper PA-28 ArcherPiper 28 je čtyřmístný dolnoplošník s pevným podvozkem a motorem Lycoming O-360 o výkonu 180 koní. Letoun provozujeme ze základny Plzeň - Líně a je využíván pro cestování i výcvik létání podle přístrojů (IFR). Letoun OK-MIG je vybaven GNS430W a dvojicí zobrazovacích jednotek Garmin G5.
Náš Archer létal velkou část svého dosavadního života v letecké škole ve švýcarském Grenchenu, v Plzni ho provozujeme od roku 2016. |
|
Piper PA-28R Arrow IIElegantní Piper 28R je čtyřmístný dolnoplošník se zatahovacím podvozkem a motorem Lycoming IO-360 o výkonu 200 koní. Letoun využíváme zejména jako komplexní typ letounu pro výcvik obchodního pilota CPL(A).
Letoun OK-AFT je vybaven GNS530W a zobrazovací jednotkou Aspen EFD1000. Cestovní rychlost letounu PA-28R-200 je 130 uzlů při spotřebě paliva 35 litrů na hodinu letu, což z letadla dělá ideální cestovní stroj. |
|
Zlin TrenerVintage Aviation provozuje tři letouny slavné řady Zlin Trener. Všechny tři stroje mají motor M137 a zatahovací podvozek. Letoun OK-OTD je zástupcem verze Z 326 M. O několik let mladší OK-OTF je přestavbou na verzi Z 326 MF, která je téměř identická se standardem Z 526, který v naší flotile zastupuje letoun OK-XRX. Tento akrobatický stroj využíváme také k nácviku vybírání nezvyklých poloh a vývrtek.
Všechny naše trenéry byly vyrobeny v šedesátých letech, ale podle řady letců jejich krása, charakter a letové vlastnosti dodnes nebyly překonány. |